Wednesday, July 28

15 Syaaban 1431: Nisfu Syaaban

27 Julai 2010: 15 Syaaban 1431.
Hari Nisfu Syaaban. aku suka sgt Nisfu Syaaban coz hari di mana segala doa kita akan dimakbulkan Allah. dan juga Allah akan jauhkan diri kita dr melakukan mungkar. Mengikut Fadilat yg aku bace, Bulan Syaaban merupakan bulan Rasulullah, manakala bulan Ramadhan pula merupakan bulan umatnye. so sesiapa yg buat amal kebaikan pada bulan Syaaban, akan diberinye pahala yg cukup besar! Nisfu Syaaban: pertengahan bulan Syaaban. Sesiapa yg puasa sunat pada 3 hari awal bulan Syaaban, 3hari pertengahan bulan Syaaban, dan juga 3hari akhir bulan Syaaban, beliau akan dikurniakan kerahmatan hidup. Iaitu; 1,2 & 3 Syaaban, 13,14 & 15 Syaaban, dan 28,29 & 30 Syaaban.

Td aku puasa sama2 ngn housemate aku. tuh pon aku yg ajak. tau x ktorg siap bergaduh tau x psl nisfu Syaaban ni. xsilap aku 15 Syaaban adalah nisfu Syaaban, tp housemate aku ckp 10 syaaban. so, last2 check up blek kat internet, aku laa yg betul. cewaaah! bkn pe, aku ingat agy pe yg ustaz aku bg ceramah kat usrah time2 sekolah menengah dulu. hey, even aku otai seakalipon, aku suka pegi usrah oke. hehehe. bkn pe, aku xnk laa org pndang aku cm aku ni kurang pengetahuan agama. sosial2 gak, agama jgn tinggalkan. org nk ckp aku hipokrit ke ape ke, lantak korg laaa. oke. best puasa td. kwn2, nnt kte puasa agy oke. then teruskan ke bulan Ramadhan, nnt xde laa rse penat sgt, kan? :)


No comments:

Post a Comment